PRODUTSENT!

DJ!

HELI DISAIN!

PRODUTSENT! DJ! HELI DISAIN!

Heli Disain (algus)

Kursuse eesmärk: Õppida looma, muutma ja kasutama helisid oma loomingus.

  • Eesmärk: mõista, kes on helidisainer, kus ta töötab ja mida soovid kursuselt saavutada.

    0.1 Helidisainer: rollid erinevates valdkondades (film, mängud, muusika, reklaam).
    0.2 Kursuse tutvustus: etapid, teemad, struktuur.
    0.3 Alustamiseks vajalikud asjad: tarkvara, pluginad, kõrvaklapid, monitorid.
    0.4 Õppemeetod: praktiline lähenemine, näited ja analüüs.
    0.5 Isiklikud eesmärgid: miks osaled ja kuhu tahad jõuda.

  • Eesmärk: mõista heli füüsikalist olemust ja kuulmistaju.

    1.1 Mis on heli: sagedus, amplituud, faas, harmoonikad
    1.2 Lainetüübid: Sine, Sawtooth, Triangle, Square – nende helid
    1.3 Sageduste spekter: madalatest kõrgeteni
    1.4 Helitaju: kuulmine

  • Eesmärk: mõista helide kasutust.

    6.1 Instrumenditüübid: löökpillid, keelpillid, puhkpillid, klahvpillid, süntesaatorid, ja muud.

    6.2 Helide (Sample, Loop) nimetused raamatukogudes - Lead, Bass, Pad, FX ja muud.

    6.3 Tämbrite erinevused: sagedus, tekstuur, roll.

  • Eesmärk: tutvuda peamiste sünteesitüüpidega ja nende loogikaga. Õppida looma helisid nullist.

    3.1 Subtraktsiooniline süntees: filtrid, osilaatorid, envelope’id
    3.2 FM-süntees: kandja ja modulaator, keerukad helid
    3.3 Wavetable-süntees: sujuvad üleminekud, lainetabelid
    3.4 Graanul- ja aditiivne süntees (sissejuhatus)
    3.5 Demonstreerimine ja võrdlus: sünteesi meetodite erinevused
    3.6 Oma helide loomine: bassid, lead’id, pad’id ja atmosfäärid, efektid (löögid, tõusud, mürad ja häired)

  • Eesmärk: õppida redigeerima ja muutma olemasolevat heli.

    4.1 Otsing, lõikamine ja töötlemine
    4.2 Aja- ja helikõrguse muutmine: aeglustamine/kiirendamine ilma kvaliteedikadudeta
    4.3 Kihtide loomine (layering): samplite kombineerimine uueks kõlaks
    4.4 Resampling: uue heli loomise kordused
    4.5 Heli kujundamine välisalvestustest (field recording)

  • Eesmärk: õppida ise heli kujundama, mitte ainult valmishelisid kasutama.

    7.1 Helialused: laine, harmoonia, ADSR
    7.2 Ostsillaatorid, filtrid, envelope’id
    7.3 LFO-d, modulatsioonid ja maatriksid
    7.4 Praktika digitaal ja analoog süntesaatoritega: Serum 2, Vital, Massive X, Sequential, Oberheim, Korg
    7.5 Presettide loomine ja muutmine

  • Eesmärk: kasutada väliseid seadmeid heli juhtimiseks ja salvestamiseks.

    5.1 MIDI ülevaade: mis see on ja kuidas see töötab
    5.4 Nupud ja liugurid: parameetrite kaardistamine ja automatiseerimine
    5.5 MIDI-seadmete seadistamine ja integreerimine DAW

  • Eesmärk: kasutada efekte, et lisada sügavust, ruumilisust ja väljendusrikkust.

    8.1 Ruumi efektid: Reverb, Delay, Echo
    8.2 Modulatsiooni efektid: Chorus, Flanger, Phaser
    8.3 Dünaamika, Kompressor ja Ekvalaiser
    8.4 Loomingulised tehnikad
    8.5 Efektide ahelad ja nende järjestus