PRODUTSENT!
DJ!
HELI DISAIN!
PRODUTSENT! DJ! HELI DISAIN!
Heli Disain (algus)
Kursuse eesmärk: Õppida looma, muutma ja kasutama helisid oma loomingus.
-
Eesmärk: mõista, kes on helidisainer, kus ta töötab ja mida soovid kursuselt saavutada.
0.1 Helidisainer: rollid erinevates valdkondades (film, mängud, muusika, reklaam).
0.2 Kursuse tutvustus: etapid, teemad, struktuur.
0.3 Alustamiseks vajalikud asjad: tarkvara, pluginad, kõrvaklapid, monitorid.
0.4 Õppemeetod: praktiline lähenemine, näited ja analüüs.
0.5 Isiklikud eesmärgid: miks osaled ja kuhu tahad jõuda. -
Eesmärk: mõista heli füüsikalist olemust ja kuulmistaju.
1.1 Mis on heli: sagedus, amplituud, faas, harmoonikad
1.2 Lainetüübid: Sine, Sawtooth, Triangle, Square – nende helid
1.3 Sageduste spekter: madalatest kõrgeteni
1.4 Helitaju: kuulmine -
Eesmärk: mõista helide kasutust.
6.1 Instrumenditüübid: löökpillid, keelpillid, puhkpillid, klahvpillid, süntesaatorid, ja muud.
6.2 Helide (Sample, Loop) nimetused raamatukogudes - Lead, Bass, Pad, FX ja muud.
6.3 Tämbrite erinevused: sagedus, tekstuur, roll.
-
Eesmärk: tutvuda peamiste sünteesitüüpidega ja nende loogikaga. Õppida looma helisid nullist.
3.1 Subtraktsiooniline süntees: filtrid, osilaatorid, envelope’id
3.2 FM-süntees: kandja ja modulaator, keerukad helid
3.3 Wavetable-süntees: sujuvad üleminekud, lainetabelid
3.4 Graanul- ja aditiivne süntees (sissejuhatus)
3.5 Demonstreerimine ja võrdlus: sünteesi meetodite erinevused
3.6 Oma helide loomine: bassid, lead’id, pad’id ja atmosfäärid, efektid (löögid, tõusud, mürad ja häired) -
Eesmärk: õppida redigeerima ja muutma olemasolevat heli.
4.1 Otsing, lõikamine ja töötlemine
4.2 Aja- ja helikõrguse muutmine: aeglustamine/kiirendamine ilma kvaliteedikadudeta
4.3 Kihtide loomine (layering): samplite kombineerimine uueks kõlaks
4.4 Resampling: uue heli loomise kordused
4.5 Heli kujundamine välisalvestustest (field recording) -
Eesmärk: õppida ise heli kujundama, mitte ainult valmishelisid kasutama.
7.1 Helialused: laine, harmoonia, ADSR
7.2 Ostsillaatorid, filtrid, envelope’id
7.3 LFO-d, modulatsioonid ja maatriksid
7.4 Praktika digitaal ja analoog süntesaatoritega: Serum 2, Vital, Massive X, Sequential, Oberheim, Korg
7.5 Presettide loomine ja muutmine -
Eesmärk: kasutada väliseid seadmeid heli juhtimiseks ja salvestamiseks.
5.1 MIDI ülevaade: mis see on ja kuidas see töötab
5.4 Nupud ja liugurid: parameetrite kaardistamine ja automatiseerimine
5.5 MIDI-seadmete seadistamine ja integreerimine DAW -
Eesmärk: kasutada efekte, et lisada sügavust, ruumilisust ja väljendusrikkust.
8.1 Ruumi efektid: Reverb, Delay, Echo
8.2 Modulatsiooni efektid: Chorus, Flanger, Phaser
8.3 Dünaamika, Kompressor ja Ekvalaiser
8.4 Loomingulised tehnikad
8.5 Efektide ahelad ja nende järjestus