PRODUTSENT!

PRODUTSENT!

Muusikaprodutsent

See kursus juhendab sind oma muusika loomise protsessis. Sobib nii algajatele kui ka edasijõudnutele.

KESTVUS

4 kuud

8 tundi kuus

HIND

200€ kuus

KESTVUS

  • Eesmärk: mõista, kes on produtsent, kuidas kursus töötab ja mida soovid saavutada.

    0.1 Kes on tänapäeva muusikaprodutsent: rollid, lähenemised ja ülesanded
    0.2 Kursuse programmi ülevaade: etapid, plokid, struktuur
    0.3 Mida on alustamiseks vaja: tarkvara, varustus, miinimumnõuded
    0.4 Kursuse metoodika: praktika > teooria, õppimine läbi lugude loomise
    0.5 Isiklikud eesmärgid: miks sa siin oled ja kuhu tahad jõuda

  • Eesmärk: õppida looma vormi, arengut ja kompositsiooni dramaturgiat.

    1.1 Mis on aranžeering: vormi ja arengu mõiste
    1.2 Loo põhiosad: intro, salm, refrään, paus, drop, lõpp
    1.3 Aranžeeringu dünaamika: millal ja kuidas elemente lisada või eemaldada
    1.4 Tiheduse ja kontrasti kasutamine: kihid, vaikus, kõladünaamika
    1.5 Aranžeeringumallid eri žanrites (elektroonika, pop, hiphop jt)
    1.6 Praktika: loo ülesehitus luupide ja oma partide abil

  • Eesmärk: osata vabalt töötada tarkvara keskkonnas ja alustada muusika loomist.

    2.1 Liidese ülevaade: kanalid, sekventsija, mikser, brauser
    2.2 Põhifunktsioonid: loo loomine, salvestamine, redigeerimine
    2.3 Töö MIDI ja audioga: sisestamine, lõikamine, venitamine
    2.4 Parameetrite automatiseerimine ja klipid
    2.5 Kiirklahvid ja töövoo optimeerimine
    2.6 Loo eksport: formaadid, helitasemed, esimesed demod

  • Eesmärk: mõista muusikakeele aluseid ja rakendada neid muusika loomisel.

    3.1 Tutvumine noodikirjaga: nootide lugemine, rütmid ja kestused.
    3.2 Helilaadid, tonaalsused ja akordid: duur (major), moll (minor), kolmkõlad, septakordid.
    3.3 Meloodia loomine: arengu loogika, kordus ja variatsioonid.
    3.4 Harmoonia: häälejuhtimine ja akordide koosmõju.
    3.5 Praktika klaviatuuril: lihtsate progressioonide ja meloodiate kirjutamine.

  • Eesmärk: õppida looma kaasahaaravat, elavat ja mitmekesist rütmi.

    4.1 Rütmi alused: takt, rõhulised ja rõhutud löögid
    4.2 Rütmide tüübid: 4/4, 3/4, 6/8 ja ebastandardseid meetrumid
    4.3 Groove ja swing: mehhaanilise ja elava rütmi erinevus
    4.4 Praktika trummide programmeerimisel: bassitrumm (Kick), väiketrumm (Snare), hi-hat
    4.5 Töö trummimasinate ja -padi’dega

  • Eesmärk: kasutada väliseid seadmeid heli juhtimiseks ja salvestamiseks.

    5.1 MIDI ülevaade: mis see on ja kuidas see töötab
    5.2 Klaviatuurid: mängutehnika, dünaamika (velocity), funktsioonid
    5.3 Trummipadjad: rütmi salvestamine reaalajas
    5.4 Nupud ja liugurid: parameetrite kaardistamine ja automatiseerimine
    5.5 MIDI-seadmete seadistamine ja integreerimine DAW

  • Eesmärk: mõista helide kasutust.

    1. Instrumenditüübid: löökpillid, keelpillid, puhkpillid, klahvpillid, süntesaatorid, ja muud.

    2. Helide (Sample, Loop) nimetused raamatukogudes.

    3. Tämbrite erinevused: sagedus, tekstuur, roll.

    4. Sämplite loomine ja muutmine.

    5. Lemmikhelide kogumine.

  • Eesmärk: õppida ise heli kujundama, mitte ainult valmishelisid kasutama.

    7.1 Helialused: laine, harmoonia, ADSR
    7.2 Ostsillaatorid, filtrid, envelope’id
    7.3 LFO-d, modulatsioonid ja maatriksid
    7.4 Praktika digitaal ja analoog süntesaatoritega: Serum 2, Vital, Massive X, Sequential, Oberheim, Korg
    7.5 Presettide loomine ja muutmine

  • Eesmärk: kasutada efekte, et lisada sügavust, ruumilisust ja väljendusrikkust.

    8.1 Ruumi efektid: Reverb, Delay, Echo
    8.2 Modulatsiooni efektid: Chorus, Flanger, Phaser
    8.3 Dünaamika, Kompressor ja Ekvalaiser
    8.4 Loomingulised tehnikad
    8.5 Efektide ahelad ja nende järjestus

  • Eesmärk: muuta lugu selgeks, tasakaalustatuks ja professionaalselt kõlavaks.

    9.1 Valjus ja panoraam: instrumentide tasakaal
    9.2 Sagedused: ekvaliseerimine ja helide puhastus
    9.3 Dünaamika: kompressioon, sidechain, gate
    9.4 Miksimise filosoofia: kuidas teha otsusi
    9.5 Lugude analüüs ja teiste mikside lahtivõtmine

  • Eesmärk: koondada kogu õpitu ühtseks protsessiks ja avaldada oma lugu.


    10.1 Töötamisprotsessid: ideest valminud kompositsioonini
    10.2 Projektide, šabloonide ja lugude organiseerimine
    10.3 Kvaliteedikontroll: referentslood, värske kuulmine
    10.4 Lõpp-projekt: loomine, tagasiside, esitlemine
    10.5 Loo ettevalmistamine väljalaskeks